معرفی گونه‌های جدید برای فلور ایران

نویسندگان

چکیده مقاله:

گونه‌های Cousiniaapiculata، ‍C. raddeana، Scutellarialindbergii که از استان خراسان جمع آوری شده‌اند به عنوان گونه‌های جدید برای فلور ایران معرفی می‌شوند.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معرفی گونه های جدید برای فلور ایران

گونه های cousiniaapiculata، ‍c. raddeana، scutellarialindbergii که از استان خراسان جمع آوری شده اند به عنوان گونه های جدید برای فلور ایران معرفی می شوند.

متن کامل

معرفی چهار گونه جدید برای فلور خزه ای ایران

تعداد چهار گونه خزه متعلق به چهار جنس و چهار تیره از ارتفاعات هزار مسجد واقع در شمال خراسان برای نخستین بار از ایران گزارش می شوند. این گونه ها عبارتند از: pottia lanceolata, grimmia alpicola, bryum badium و ovthotrichum schimperi. شرح هر یک از گونه ها همراه با تصاویر مربوطه، محل جمع آوری و پراکنش آنها در دنیا توضیح داده می شود.

متن کامل

معرفی چند آرایه جدید برای فلور زنگ های ایران

در این مقاله جنس melampsoridium به عنوان جنس جدیدی برای فلور زنگهای ایران معرفی می گردد. همچنین گونه های m. carpini روی carpinus sp.، coleosporium inulae روی inula salicina spp. aspera، puccinia saniculae روی sanicula europaea  و uredo otostegiae روی otostegia persica به عنوان گونه های جدیدی برای فلور زنگهای ایران گزارش می گردند. تعداد منافذ تندشی اوردینیوسپورها در u. otostegiae که قبلاً به صورت...

متن کامل

Argemone جنسی جدید برای فلور ایران

جنس Argemone بوسیله گونه Argemone ochroleuca به عنوان گزارشی از یک جنس نو برای فلور ایران معرفی می‌گردد. نمونه‌ها از منطقه جیرفت واقع در استان کرمان در جنوب شرق ایران جمع‌آوری شده اند. ویژگیهای ریخت­شناختی، موقعیت مکانهای جمع‌آوری، رویشگاه و پراکنش جغرافیایی آن مورد بحث قرار گرفته است. همچنین تصویر گیاه در طبیعت و تصویر نمونه هرباریومی ارایه شده‌اند.

متن کامل

گزارش گونه‌های جدید برای فلور ایران

گونه‌های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. Chysopogon gryllus subsp. gryllus, Helictotrichon pratense ( Poaceae), Polycarpon robbarirea (Caryophyllaceae انتشار گونه‌ها بحث و گونه Helictotrichon pratense با سایر گونه‌های جنس که از ایران گزارش شده، مقایسه می‌گردد.

متن کامل

معرفی فلور، شکل زیستی و پراکنش جغرافیایی گونههای گیاهان دارویی منطقه رینه آمل

به‌طور کلی شناسایی و معرفی تنوع گونه‌های گیاهی یک منطقه به‌عنوان بستر تحقیقات زیست‌محیطی با هدف حفظ گنجینه ژنی و امکان استفاده اصولی از آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. منطقه رینه (2300 متر) با مساحت 700 هکتار در فاصله ۷۹ کیلومتری از مسیر شهرستان آمل به تهران و جنوبی‌ترین ناحیه استان مازندران در دامنه‌های شمالی رشته کوه البرز قرار گرفته‌ است. در این تحقیق و به‌روش عملیات صحرایی در فاصله اردیبه...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 9  شماره 2

صفحات  223- 228

تاریخ انتشار 2002-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023